Sekmadienis, Birž 24th

Last updateK, 29 Saus 2015 11am

knyga.jpg
Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...

Raktas į sveiką ir dvasingą gyvenimą - Masažas

Masažas

Suprantamiau kalbant, pagrindiniai masažo elementai yra šie:

1) paspaudimai,

2) pabraukymai,

3) paplojimai,

4) paplekšnojimai,

5) padaužymai,

6) pagnaibymai,

7) pabadymai,

8) patrynimai,

9) patempimai,

10) patapšnojimai

11) patempimas-pasukimas,

12) patampymas-pasukimas,

13) pasukiojimas,

14) prislėgimas,

15) pabarbenimas,

16) kapojimas plaštakos kraštu tinka ypač ilgųjų raumenų (Šlaunų, nugaros) masažui.

Paspaudimų taikymas priklauso nuo audinių standumo, gilumo reikmės, o pabraukymai - nuo audinių ir kraujagyslių išsidėstymo. Paplojimus ar paplekšnojimus galima naudoti visokiais atvejais, o ypač veidui, kojoms. Pagnaibymai ypač tinka ausų grybelių, pareziškų raumenų su jutimo sutrikimais masažui. Pabadymai atliekami su kietu ir smailiu daiktu, pvz., adatinėmis šukomis. Padaužymai, kapojimai delno kraštu naudingi viso krūtinės ploto, o ypač širdies ploto masažui (esant stenokardiniams skausmams). Tai tinka stuburo ir galūnių raumenims.

Net širdį galima masažuoti betarpiškai pirštais siekiant jos apatinę ir priekinę dalį. Tai labai svarbu. Toks kompleksas - kvėpavimas ir masažas, bendra mankšta ar tik masažas - yra dar viena užtikrinta širdies infarkto profilaktikos priemonė. Tai atlikti nėra sudėtinga. Kairės rankos pirštais reikia paimti kairįjį apatinį šonkaulių lanką (epigastriumo srityje) ir iškvepiant pastumti pirštus krūtinės ląstos vidun - link širdies; tokioje padėtyje stengtis lyg ir pasiekti širdį, slankiojant visais keturiais pirštais už šonkaulių lanko, įkvepiant pirštų nenuimti, bet toliau jais slankioti ir traukti šonkaulių lanką išorėn pajuntant net savotišką tos srities skausmą, kuris slopina širdies kraujagyslių patologinę būseną. Išplėsta apatinė plaučių skiltis priekin paspaudžia širdį, kuri į minėtus mechaniškus pirštų judesius reaguoja pagerindama raumens kraujotaką, skatindama raumenų ląstelių medžiagų apykaitą. Širdies masažu galima užsiiminėti bet kada ir bet kurioje kūno padėtyje, bet geriausia kniūbsčiam kiek pavirtus ant dešinio šono. Tada širdis, plaučiams ją spaudžiant, yra arčiau šonkaulių - krūtinės ląstos priekinės sienelės. Taip galima daryti ir vartantis. Šį masažą lengviau atlikti, kai plonesnis pilvo riebalinis sluoksnis. Gulint ant kairio šono širdį masažuoti galima taip pat ant volelio.

Kitas, gal dar geresnis širdies masažo būdas - atsiklaupus ant kelių, kakta pasirėmus į grindis arba grindų neliečiant, pilvo presui esant laisvam, kairės rankos pirštus užkišti už kairiojo apatinio šonkaulių lanko ir slankioti visu lanku iki pat krūtinės ląstos vidurinės linijos (krūtinkaulio). Pilvo preso atpalaidavimą galima kaitalioti su jo įtampa. Kaitaliojant pilvo sienelės įtampą pirštų nuo šonkaulių lanko neatitraukti. Be to, labai geras širdies masažas yra vartaliojimasis horizontalioje padėtyje, krūtinę slegiant iškvėpimo metu, o įkvėpti aukštielninkam. Po krūtine pasidėti voleli ir vartaliotis ant jo.

Širdies ir kraujagyslių masažas (kaitaliojant kūno padėtį, ypatingą dėmesį kreipiant į galvos smegenų, kaklo ir galūnių kraujagysles), viso kūno odos ir raumenų receptorių bei kapiliarų automasažas ir vandens procedūros (vanduo vėsokas arba šaltas, kaitaliojant su gana šiltu), burnos ertmės, dantų ir nosies higieninė priežiūra, grūdinimas, išorinė galvos priežiūra (masažas šukomis) yra aprašomo metodo elementai. Pageidautina galvą šukuoti varinėmis Šukomis.

Specialiai pabrėžiama stuburo, ypač kaklo ir pusiaujo, mankšta-masažas. Nors ši metodika nėra išskiriama iš bendros minėtos fizinių priemonių schemos organizmo sveikatingumui palaikyti, tačiau ji akcentuojama todėl, kad stuburo ir galvos smegenys bei jų periferiniai komponentai turi pirmaeilę reikšmę trofikos, motorikos (judesiai) ir įvairių sistemų veiklos reguliacijai. Pabrėžtina - labai svarbi kojų ir sėdmenų raumenų, klubų ir kitų sąnarių aktyvi ir pasyvi mankšta derinant masažą. Būtinas kojų plovimas šiltu arba vėsiu vandeniu kas vakarą. Tai grūdina labiausiai apkraunamas kūno dalis.

Visą kūną masažuoti reikia kasdien, ypač senjorams (pagyvenusiems). Derėtų pradėti masažuotis pačiam nuo brandaus amžiaus (apie 35-40 metų) bent kartą per dieną, o senjorams - dukart: atsikėlus ryte ir prieš miegą vakare. Naktį atsibudus būtina pasivartyti - pagerinti kraujotaką. Masažo trukmė nustatoma individualiai - iki lengvo nuovargio.

Veikimo mechanizmas. Masažas per biologines struktūras siunčia signalus informacinėms struktūroms (ITS), kurios atitinkamai informuoja galvos smegenyse audinių trofiką reguliuojančius sielos energijos centrus, ir pati struktūra (vietinė arba bendroji) autonomiškai gerina trofiką (medžiagų apykaitą) tam tikroje vietoje arba visame kūne.

Kadangi kraujotaka ir medžiagų apykaita su amžiumi pirmiausia ima trikti dubens organuose ir stuburo žemutinių segmentų įnervuojamose zonose, tai darant mankštą ir masažuojantis svarbiausia kreipti dėmesį pusiaujo, sėdmenų ir tarpvietės raumenų kraujotakai.

Jaučiant nuovargį po kokių nors darbų, pirmiausia 2-4 minutes pagulėti ant kieto pagrindo. Apėmus raivuliui ar žiovuliui, reikia leisti šiems refleksams visiškai išsekti, o tuomet pradėti masažą ir mankštą kartu (automasažas ir UM). Masažu pagerinama audinių mityba, todėl darant mankštą jaučiamės stipresni.

Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...