Sekmadienis, Birž 24th

Last updateK, 29 Saus 2015 11am

knyga.jpg
Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...

Raktas į sveiką ir dvasingą gyvenimą - Maistas ir fizinis krūvis

Maistas ir fizinis krūvis

Prof. Ch.Kibarskio žodžiais, į maistą reikia žiūrėti kaip į vaistą. Nevartoti jo per daug, nes kaip ir per gausus vaistų kiekis yra nuodai, taip ir per gausus maisto vartojimas labai žalingas. Skirtumas tik tas, kad pirmasis nuodas staigus, o antrasis dažniausiai lėtas ir sukelia įvairių, daugiausia lėtinių ligų - kraujagyslių, kepenų, kasos, sąnarių, stuburo ir kt. organų. Taip susiformuoja uždaras patologinis ratas, iš kurio sunku išsiveržti, nes sutrinka galingi medžiagų apykaitos reguliavimo mechanizmai - kepenys, kasa, kiti endokrininės sistemos organai. Trumpai kalbant, organizmas per gausiu maistu .užspringsta" taip, kaip kuliamoji mašina, jei į jos žiotis leisime per stambų glėbį ar kūlį javų. Jei mašina sukama lėtai - springs greičiau, jei varoma greičiau - springsta rečiau. Taip yra ir su žmogaus organizmu: juo energingiau judėsime, tuo bus mažiau nereikalingų atliekų organizme ir normali jo veikla nebus taip trikdoma. Labai svarbu maisto kiekis ir kokybė. Tai patvirtina atlikti eksperimentai.

Los Andžele praėjusio amžiaus pabaigoje atlikti tyrimai parodė, kad visapusiškai vertingas maistas ir saikingas jo naudojimas gali pailginti gyvenimą. Mokslininkai mažino pelių racioną, kol jame liko 60% laisvėje suvartojamo kiekio, bet praturtino vitaminais, geriamomis maistingomis medžiagomis. Sulėtėjo ląstelių senėjimas. Pelių gyvenimas pailgėjo 10-15%. Kaip kokybiškų maisto medžiagų nereikia vengti rupiai paruoštų produktų (turima galvoje grūdinių-augalinių).Tai labai reikalinga maistas, gerinantis virškinamojo trakto veiklą.

Iš vegetarinių produktų pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į kviečių gemalų ir sėlenų panaudojimą maistui. Juose koncentruotai sukauptos visos organizmui reikalingos apykaitos medžiagos ir vitaminai. Jos yra virškinamojo trakto valytojos arba, vaizdžiau šnekant, šluota, iššluojanti balastines medžiagas. Sie produktai jau dabar gaminami pramoniniu būdu ir jų galima nusipirkti parduotuvėse. Sode ar darže galima išsiauginti citrinvyčių, aktinidijų ir kt. vertingų augalų, kurių keliose uogelėse ar vaisiuose telpa vienos paros mineralinių medžiagų ir vitaminų norma. Reikia labai vertinti žiemos bulves - topinambus, kurie Lietuvoje gerai auga. Jie labai maistingi, valgomi vieni arba ruošiamos mišrainės.

Vadinasi, kad tarpinių apykaitos produktų organizme nesusidarytų, reikia maisto medžiagas pakeisti tokiais junginiais, kuriuos kūno ląstelė gali panaudoti savo vidaus laboratorijoje medžiagų apykaitai visose sistemose. Vienintelis tikras būdas tai pasiekti - suteikti tolygų fizinį krūvį visoms organizmo dalims ir sistemoms, derinant su tinkama dujų - deguonies ir anglies dvideginio - apykaita, neperkraunant maistu virškinamojo trakto.

Normalioje fiziologijoje yra žinoma, kad anglies dvideginis veikiančio organo kraujagysles išplečia. Tuo tarpu bendrojoje kraujotakoje CO2 neveiklių arba mažai fiziškai apkrautų organų kraujagysles sutraukia - spazmuoja. Nesant tolygaus fizinio krūvio nebus visavertės audinių mitybos. Dėl to bet koks fizinis darbas arba bet kuri sporto šaka, ypač per varžybas, daugiau ar mažiau nualina, nes organizmas yra nevienodai apkrautas: vieni organai ir sistemos perkrauti, kitų krūvis nepalyginamai mažesnis ir medžiagų apykaita netolygi. Be to, siekiant pergalės, laiko poilsiui nelieka. Po psichinio nuovargio medžiagų apykaitos netolygumas dar ryškesnis, nes tam turi įtakos kai kurių organų kraujotakos nepakankamumas. C02 šiame procese yra labai svarbus.

Norint išvengti medžiagų apykaitos netolygumų, mikroelementų, vitaminų, enzimų stokos be biocheminio (kvėpavimo), biomechaninio (fizinės mankštos) poveikio organizmui yra būtinas žalias maistas, t.y., nevirtos daržovės, vaisiai, kopūstai, topinambai (žieminės bulvės), salotos, obuoliai, aktinidijos, valgomojo sausmedžio ir miško uogos, petražolės, moliūgai, riešutai, saulėgrąžos, sojos, morkos ir kitų žalumynų patiekalai. Prie šių žalumynų pageidautina (net ir reikia) kaip priedą pridėti kitus patinkamus produktus, pvz., žuvį, rūgpienį, kiaušinį, varškę, medų, ruginę, saulėgrąžų ar sėlenų, kukurūzų duoną. Naudingos kepenys, inkstai, širdies raumuo, kepeninė dešra ir kt. - tik ne cukrus ir gyvuliniai riebalai.

Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...