Sekmadienis, Birž 24th

Last updateK, 29 Saus 2015 11am

knyga.jpg
Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...

Raktas į sveiką ir dvasingą gyvenimą - Gyvybinės energijos akumuliatoriai

Gyvybinės energijos akumuliatoriai

(pagal šveicarų dietologą M. Bircherį)

Pirma tokių akumuliatorių klasė - tai vaisiai, riešutai, salotos, valgomieji lapai, šaknys, sėklos. Tai geriausi produktai, stiprinantys žmogų. Naudojami natūraliu pavidalu, jie organizmo lengviausiai įsisavinami, mažiausiai kenkdami organams ir jų sistemoms, sukurdami įvairių rūšių biologinę energetiką, maksimalią nervų, raumenų ir psichinę energiją, nes šiuose produktuose yra pakankamai baltymų, riebalų ir angliavandenių - to, ko organizmui reikia (kartu ir sielos veiklai stiprinti).

Cukrus - žalingas produktas - sunkiai įsisavinamas. Gliukozės, fruktozės yra pakankamai minėtuose natūraliuose produktuose. Šie angliavandeniai lengviausiai organizmo įsisavinami, duodantys daugiausiai energijos.

Pirmos klasės gyvulinės kilmės energijos akumuliatoriai yra motinos pienas, žolėdžių gyvūnų pienas ir žali kiaušiniai.

Pienas, pakaitintas aukščiau 75 laipsnių, žalingas sveikatai, netenka vitaminų, Saulės energijos, mikroelementų. Virintas pienas sunkiai virškinamas. Žalius kiaušinius valgyti pavojinga, nes galima užsikrėsti salmonelioze. Prieš valgant būtina į žalio kiaušinio trynį įlašinti kokios nors rūgšties - citrinų, obuolių acto ar pomidorų sulčių. Pusminkščius kiaušinius, kiaušinienę reikėtų valgyti kartu su daržovių salotomis.

Antros klasės - augaliniai energijos akumuliatoriai - yra grūdiniai arba varpiniai. Tačiau daug vartojant susergama artritais, artrozėmis, reumatu ir kt. (nesubalansuoti baltymai). Šis maistas sunkiai įsisavinamas. Gryno grūdinio maisto ir prieskonių geriau atsisakyti. Prieskoniai organizmui visai nereikalingi - tik erzina gleivinę, gadina skrandį, trukdo įsisavinti maistą ir padeda persivalgyti.

Jaučiant skrandyje diskomfortą, geriausia ne valgyti, o išgerti vandens; valgyti tik išalkus. Alkio nereikia painioti su apetitu. 30 minučių prieš valgį išgerti 200 ml vandens. Valgant negerti vandens, nes per 10 minučių vanduo iš skrandžio išneša skrandžio sultis. Negerkime ir nevalgykime šaltų patiekalų, taip pat karštų - jie traumuoja skrandį, trukdo išsiskirti skrandžio sultims.

Valgykime daugiausia natūralų, žalią maistą - žalias daržoves, vaisius, sėklas, riešutus, saulėgrąžas, salotas iš 4 daržovių du kartus per dieną be prieskonių. Vienu metu kuo mažiau patiekalų - geriausia vieną. Įvairovė gerai, bet skirtingu laiku. Valgyti patartina apie pietus ir vakare. Ryte žarnynas iškraunamas. Vengti maistą perkrauti baltymais. Tokie produktai - tik priedas prie daržovių. Geriau atsisakyti mėsos, kiaušinių, grybų, sūrio, grūdų ir ankštinių (kiaušinius galima po vieną kas antrą dieną).

Neperkraukite skrandžio - tai žalinga.

M. Bircheris daugeliu atvejų teisus. Juk tarnautojai į darbą ateina dažniausiai nevalgę arba pusalkaniai (gal dėl skubėjimo ar dėl įpročio ir apetito stokos). Priešpiečiams jie ką nors valgo gerdami kavą ar arbatą. Pietus valgo normaliai, o grįžę namo vakare pavalgo. Tai reiškia, kad savaime pildoma M. Bircherio rekomendacija.

Tačiau sunkiai fiziškai dirbantiems Ši schema netinka - reikia valgyti pustrečio karto. Pusryčius jie turėtų valgyti ryte po dviejų darbo valandų. Tai pagrįstas teiginys, paremtas žemės ūkio darbuotojų patirtimi. Pietūs vidurdienį, o vakare tik pusė ar trečdalis pietų normos. Naktį maistas įsisavinamas ir ryte darbui dviem valandoms energijos užteks.

Priedas: rekomendacijos grožiui ir jaunystei. Patartina jų laikytis.

Devyni grožio šaltiniai:

Obuoliai. Palaiko vienodą cukraus kiekį kraujyje ir apsaugo nuo insulino kiekio svyravimų, kurie kenkia ląstelėms.

Alyvuogių aliejus. Jo sudėtyje esančios nesočiosios riebalų rūgštys apsaugo ląsteles, trukdo susidaryti raukšlėms.

Žalioji arbata. Turi organizmą jauninančios medžiagos, kuri kovoja su laisvaisiais radikalais.

Kopūstai. Gali apsaugoti kolageną ir kartu jungiamuosius audinius.

Liesi paukštienos baltymai. Būtini elastingai odai išsaugoti.

Riebi žuvis. Neleidžia susidaryti raukšlėms.

Pomidorai. Jų sudėtyje esantis likopenas labiau apsaugo odą nuo ultravioletinių spindulių.

Sojos. Stiprina jungiamuosius audinius.

Daug vandens. Pašalina iš organizmo šlakus ir kenksmingas medžiagas.

Keturi jaunystės žudikai:

Saulė. Dėl aplinkos nulemto odos senėjimo iki 90% atsakomybė tenka ultravioletiniams spinduliams.

Rūkymas. Nikotinas kenkia kraujotakai, skatina laisvųjų radikalų susidarymą, turi neigiamo poveikio kolageno skaiduloms, dėl to atsiranda raukšlių.

Stresas. Jei jis ilgai nepaleidžia iš savo gniaužtų, po tam tikro laiko susilpnėja imuninė sistema. Tai griauna organizmo hormonų sistemą, greičiau sensta ląstelės.

Per mažai miego. Miego hormonas melatoninas - medžiaga, stabdanti senėjimą. Jei organizmas šios medžiagos nebegauna pakankamai, pradeda senti. Kieto miego fazės metu ląstelės atsinaujina geriausiai.

MEDIKAS PATARĖ GADINTI ORĄ

Garsus Prancūzijos gydytojas Frederic Saldmann tautiečiams pasiūlė kiek atlaidžiau žiūrėti į raugėjimą ir „oro gadinimą", nes tai daryti esą sveika. Mediko nuomone, nesivaržydami elgtis ne itin korektiškai, žmonės gerokai sumažina riziką susirgti vėžiu. Jis sako, kad atsikratyti 2 litrų dujų per dieną yra visiškai natūralu ir rekomenduotina, o susilaikymas yra žalingas organizmui (Lietuvos rytas - Daily Telegraph 2009). Beje, panašias idėjas praktiškai ir „garsiai" skleidė vokiečių kareiviai Lietuvoje per II pasaulinį karą.

Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...