Sekmadienis, Birž 24th

Last updateK, 29 Saus 2015 11am

knyga.jpg
Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...

Raktas į sveiką ir dvasingą gyvenimą - Pratimo veiksmo charakteristika ir jo santykis su kvėpavimu

Pratimo veiksmo charakteristika ir jo santykis su kvėpavimu

Norint UM metodo efektyvumą padidinti, tarp jau minėtų nuorodų reikia dar atsižvelgti į raumens darbo fazių reikšmę užsiėmimų metu. Šios nuorodos esmė: reikia siekti raumens, sąnario ar sausgyslės visų veiksmo fazių panaudojimo dirbant, t.y., palengva nuo ramybės eiti iki visiškos (ar beveik visiškos) įtampos ir taip panaudoti visas raumens veiklos fazes, per kurias, esant gerai medžiagų apykaitai, atsikurtų organų ląstelių mikroenergija ir pati ląstelė panaudotų visas veiklos fiziologines galimybes. Tai organą stiprina ir jo funkciją gerina. Todėl reikia kiekvieno arba bent kai kurio veiksmo pradžioje palengva siekti stiprios raumens įtampos ir po to visiško jo atpalaidavimo (poilsio), jį pakeičiant kitu raumeniu ar jų grupe. Užsiėmimą siūloma pradėti lengviausiu ir patogiausiu pratimu be įtampos.

Šis gebėjimas suteiktų mankštai aukštą kokybę. Tai viena iš svarbiau­sių taisyklingai atliekamos mankštos ypatybių, nes taip dirbdamas organizmas niekada nepavargsta ir ateityje jo veikla pailgėtų keleriopai. Be to, tokio fizinio darbo metu organas daugiau pasigamina prostaglandinų ir tuo pačiu stiprina priešsklerozinį poveikį kraujagyslėms. Šitaip papildant ir tobulinant UM, galima šalia judriųjų sudaryti specialių fiksuotų pratimų grupę, primenančią jogų mankštos elementus. Logiškai mąstant, naudingiausia fiksuotus pratimus kombinuoti su judriaisiais.

Dar viena svarbi nuoroda - dirbant reikia periodiškai patempti vieną galūnę, paskui kitą, trečią ir taip iš eilės, po to visą liemenį atskirai ir kartu su visomis ir pavienėmis galūnėmis. Tai tinka dirbant fizinį ir ypač protinį darbą. Kartu reikėtų derinti ir kvėpavimą: įtampos fazėje iškvėpti, o suglebimo (pasyvioje judesio fazėje) - įkvėpti. Tai labai pagerina plaučių ventiliaciją ir kraujagyslių darbą. Taip organizmas pailsi dirbdamas.

Po kiekvieno, nors ir menko nuovargio ar peršalimo, reikia atlikti visą ar dalinę universalią mankštą. Jos dėka pratimais horizontalioje ir vertikalioje padėtyje kartu masažuojant kraujagysles ir limftakius, stuburą bei žarnyną, imituojant intensyvaus juoko ar verksmo kvėpavimą sujudinamos visos organizmo sistemos ir organai. Galima pridurti ir bėgimą. UM arba mUM (kartojant ją net keletą kartų per dieną) turėtų trukti nuo kelių iki keliolikos minučių (pvz., 10 min.) ir būtinai prieš valgį arba praėjus bent trim valandoms po valgio. Pagrindinį užsiėmimą rekomenduojama atlikti ryte, po to nusiprausti po nekarštu dušu (nuo +25°C iki visiškai šalto - pagal galimybes). Taip turėtume kasdienį„kurortą" namie ir darbe. Kai kurie labai svarbūs sanatorinio kurortinio gydymosi elementai čia yra: periodiška fizinė mankšta su reikiamu kvėpavimu keletą kartų per dieną, dažnos vandens procedūros (kas 2-3 dienas).

Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...