Sekmadienis, Birž 24th

Last updateK, 29 Saus 2015 11am

knyga.jpg
Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...

Raktas į sveiką ir dvasingą gyvenimą - Skausmas

Skausmas

Vyrauja įsitikinimas, kad skausmas rodo ligą arba bent jos pradžią. Skausmai būna dvejopi. Vieni skausmai savaime (be mums žinomų priežasčių) atsiranda ir išnyksta. Kiti jau rodo ligos pradžią, net ligą. Pirmieji atsiranda dėl laikinų išorinių ir organizmo vidinių priežasčių. Žmogų veikia atmosferos sąlygų pokyčiai, elektromagnetiniai virpesiai ar Saulės mikrobangų audros ir kt. Šioms priežastims dingus, esant aktyviai organizmo adaptacijai, minėti skausmai išnyksta.

Tokie nesveikatos svyravimai, sakyčiau, kaip vandenyno potvyniai pasireiškia periodiškai, tik skirtingu intensyvumu ir besikaitaliojančiose kūno vietose - kiekvienam žmogui kitaip. Tokie sveikatos sutrikimo pojūčiai, nesiimant priemonių sustiprinti organizmo atsparumą, jo gynybą ir apsaugą, gali virsti rimta liga. Dėl tų pačių ir panašių priežasčių šis nesveikatos antplūdis gali pasireikšti bendru silpnumu, pablogėjusia nuotaika, įvairių kūno vietų skausmais, energijos ir iniciatyvos stoka, padidintu jautrumu, temperatūros kitimais, nervingumu, pasikartojančiais galvos skausmais ir svaiguliu, atminties nusilpimu, lėtiniu plaučių uždegimu, obstipacijomis (vidurių užkietėjimu), skausmais stubure („radikulitais"), alerginėmis ligomis ir kitkuo.

Kad liga į organizmą neįsiskverbtų, kad visokiems gyvenimo sunkumams žmogus galėtų lengviau atsispirti, kad būtų atsparus tai gausybei jo tykojančių ligų, kad kraujagyslės taip greit nesentų, reikia išjudinti organizmo rezervines jėgas, stiprinant imunitetą ir gebėjimą adaptuotis, ilgai išlaikant kraujagyslių elastingumą ir gerą širdies raumens mitybą. Tai tikslas, kurį reikia pasiekti. Reikalingus tam tikslui vaistus organizmas puikiai moka pasigaminti ir jų naudojimą reguliuoti. Anksčiau jau minėta, jog nereikia organizmui kliudyti. Priešingai - reikia padėti. Tokią visapusišką ištobulintą pagalbą turime. Tai universalioji mankšta (UM). Ji talpina savyje visus reikalingus būdus, kaip to pasiekti. Žmonių patarlė kantrybė - dorybė čia labai tinka. Atskirus skausmus galima pašalinti kantriai naudojant UM ir skaudamą vietą veikiant vietiniai (lo­kaliai), pažadinant audinio mitybą ir vietinius reguliacijos mechanizmus. Artrozės, raumenų skausmus lengviausiai galima pašalinti tik tokiu apjungtu būdu. Tačiau taip dirbant būtina kantrybė. Kartu tobulėja pats žmogus ir dvasiškai.

Tad ne epizodinio (pavienio), bet nuolatinio namie ir darbe kasdien naudojamo UM ir mUM metodo reikšmės gyvenime niekaip nepervertinsi.

Žinoma, sveikatai palaikyti žmogus sugalvojo daug mankštos būdų. Specialistai siūlo bei reklamuoja įvairius žaidimus kamuoliu, be kamuolio, bėgimą, greitą vaikščiojimą, vadinamąjį „kultūrizmą", jogų gimnastiką ir kita. Nė vienas minėtų ir neminėtų metodų toli gražu neapima ir nesujudina daugumos organizmo sistemų reikiama įtampa, tinkamai jas kaitaliojant fizinio krūvio metu. Kaip nesinaudotume minėtais metodais, organizmo sistemose ir organų grupėse fizinė įtampa paskirstoma labai nevienodai, tos įtampos kaita nepakankama arba kai kuriose organizmo sistemose jos visai nėra. Kai kurios sistemos ir organai funkcijos atžvilgiu pertempiami, pervarginami, kiti dirba nepakankamai arba tos įtampos kaitaliojimas labai menkas. Dažnai organų funkcija tetarnauja tik kitų sistemų ar organų veiklai gerinti. Tuo tarpu visuotinė medžiagų apykaita užmirštama arba apie tai tiesiog negalvojama. Dažnai taip būna ir su didžiuoju sportu. Nors jis gyvybiškai žmonijai nėra reikalingas, tačiau juo labai žavimasi, kaip Romos imperijos laikais gladiatorių kovomis. Žinoma, tai parodomasis ir labai protingai užsiiminėjant sveikatą maždaug iki trisdešimt metų stiprinantis sportas, iškraunantis jaunimo energijos perteklių. Kiekvienas aktyvus didžiojo sporto organizacijų narys, norėdamas turėti gerą sveikatą ir ilgai kūrybingai gyventi, turi rūpintis išlaikyti gerą medžiagų apykaitą visose organizmo sistemose ir organuose. Pirma, taip darydamas, jis daug metų tvirtai pirmaus varžybose, antra, baigęs didžiojo sporto karjerą išliks sveikas. Dabar ką mes gyvenime matome? Dauguma vadinamųjų „sportininkų pensininkų" nepasižymi gera sveikata ir ilgu amžiumi. Tos begalinės pastangos per ilgesnį ar trumpesnį laiką juos fiziškai ir dvasiškai išsekina. Žmonių sąmonė ir dėmesys nukreipti ne visai tinkama kryptimi. Pvz., medžiagų apykaitos, nervų sistemos ląstelių mitybos ir restitucinių procesų pagreitinimo, kraujagyslių masažo (sudarant kraujo stulpelio padidintą spaudimą mechaniniu būdu į kraujagyslių-kapiliarų sieneles), stuburo ir nervų šaknelių mankštos metodai neištobulinti, mažai apie tai kalbama. Mankšta-masažas, tai yra šių dviejų metodų derinys, nepakankamai akcentuojamas. Jei kai kas ką nors ir daro, tai tik pripuolamai ir nesistemingai. Jau įsitikinta, kad mankšta-masažas puikiai veikia stuburo ir nervų šaknelių bei kitų nugaros audinių mitybą, reguliuoja vegetacinės sistemos veiklą, pagerina pilvo ertmės organų darbą, pašalina stenokardijos ir širdies raumens infarkto pavojų. Derinant mankštos judesius su masažu, pvz., kojų, ypač blauzdų, galima išvengti venų išsiplėtimo, o venoms jau išsiplėtus galima sulaikyti progresavimą.

Šis metodas yra išbandytas gyvenime su pusiau laisva atlikimo schema, kurią galima taikyti individualiai kiekvienam asmeniui pagal jo reikmes, charakterį ir psichologinius ypatumus, amžių bei negalavimus ar treniruotumo laipsnį. Kadangi šis metodas yra kompleksinis - jį sudaro visą organizmą apimanti ir periodiškai kartojama mankšta su intensyvaus kvėpavimo juoko arba verksmo (pagal J.Vilūną) imitacija*, kraujagyslių masažas, vandens procedūros, dirginančios kraujagyslių kapiliarus ir odos nervų receptorius, - jis labai teigiamai fiziškai ir dvasiškai veikia visą organizmą, tai jo pavadinimas Universalioji mankšta, manau, nebus paikas, garsiai skambantis žodžių junginys, bet iš tiesų nusakantis pačią metodo esmę.

* Intensyvaus juoko metu kvėpavimas vyksta taip: iškvepiant pilvo sienelė refleksiškai patraukiama nugaros link, t.y., įtraukiama; tada diafragma pakyla ir užima apatinę krūtinės ląstos dalį, suspausdama plaučių apatines dalis. Visa krūtinės ląsta susiaurėja ir likusios plaučių dalys taip pat suspaudžiamos. Šių intensyvių kompleksinių judesių metu iškvepiamas visas išnaudotas oras. Tik atsiradus stipriam naujo oro poreikiui prasideda įkvėpimas, diafragmai nusileidžiant ir atpalaiduojant apatines plaučių dalis, kartu spaudžiant pilvo ertmės organus žemyn, pilvui pasipučiant. Pirmiausia oru užpildomos apatinės plaučių skiltys, paskui vidurinės, paskiausiai plaučių viršūnės. Iškvėpimo laikas yra ilgesnis už įkvėpimo laiką. įkvėpimas greitas, atliekamas pro nosį ir burną (gal išimtis žiemą) staiga.

Paauglio ir jaunuolio amžiuje fiziniai duomenys ir visapusiškas pajėgumas tam tikrame tarpsnyje savaime auga, juo labiau užsiiminėjant UM. Vėliau tie duomenys nustoja augti ir lieka tam tikrą amžiaus tarpsnį viename lygyje. UM uždavinys yra šį lygį, jei jis yra pakankamai aukštas, išlaikyti kuo ilgiau, o jei buvo žemas, tai nors kiek jį padidinti ir gautą rezultatą taip pat kiek galima ilgiau išlaikyti. Be UM fiziniai, o dažnai ir psichiniai duomenys mažėti pradeda labai anksti - maždaug nuo 30-40 metų amžiaus. Tokia prasme šią amžiaus atkarpos ribą junta turbūt kiekvienas žmogus.

Taigi universaliosios mankštos metodo tikslas yra intensyvinti viso organizmo medžiagų apykaitą ir stiprinti reguliaciją, adaptaciją bei imunitetą, pažadinant organizmo rezervines ir potencines jėgas žmogaus amžiui ir kūrybinei veiklai prailginti. Tai ne tik fizinės, bet ir dvasinės mankštos būdas, nes kartu ir dvasinė pusiausvyra bei veikla sustiprėja įvairiais atžvilgiais. UM - tai kompleksas priemonių.

Šis kompleksas susideda iš judrių ir fiksuotų, visą organizmą apiman­čių fizinės mankštos pratimų, naudojant paties kūno svorį - gravitacinę traukos jėgą, atitinkamą kvėpavimo techniką, apyšilčio vandens procedūras. Šiam metodui būdinga vyraujanti horizontali kūno padėtis. Pastaroji daugeliui pratimų yra pradinė padėtis.

Visas šis pratimų kompleksas yra tarsi medis: kamienas, šakos, šakelės. Nauji pumpurai, žiedai ir lapai pagausinami užsiėmimų metu. Tai ne tik sveikata, bet ir kūryba, kuri patraukia kiekvieną pradėjusį tuo gyventi.

Skaitytojau, būk pakantus ir suprask, kad žmogus yra panašus į savo Kūrėją; jo mintys ir vaizduotė yra neribotos, begalinius tolius pasiekiančios akimirksniu ir jo kūryba tęsis amžinai. Jo mintys tampa žodžiu, o žodis kūnu. Mes dalyvaujame toje amžinojoje kūryboje ne izoliuotai, bet tame Absoliute. Prašydami Aukščiausiojo pagalbos mes tiek sukonkretizuojame savo dvasines jėgas, kurios jau įsilieja į visuotinį vyksmą, kad galime tikėtis mūsų pastangų įsikūnijimo, žinoma pozityvia prasme žmogų iškeliant, bet ne jį sunaikinant. Tad savo pastangas, savo vaizduotę geriau susieti su visuotine kūryba nei likti nuošalyje.

Toliau pateikiama pratimų vaizdinė iliustracinė medžiaga.

058-p.115-148

Jūs esate čia: Naujienos Raktas į sveiką ir dvasin...